Zicht op woordblind

Wil je dat jij  zelf of dat jouw kind op een meer ontspannen manier om kan gaan met leer-, schrijf-, werk- en leefproblemen?  Stresssituaties die ontstaan zijn door belemmeringen in de eigen stijl van leren, schrijven, werken en leven kunnen gerelateerde problemen geven op deze gebieden.  Zicht op Woordblind, een methode uit de Educatieve Kinesiologie, is erop gericht om deze stress te overwinnen of tenminste er adequater mee om te gaan. 

Door tijdens de sessie diverse oefeningen en stressrelease toe te passen kan de stress overwonnen worden. Er kan dan adequater met stressvolle situaties op school, thuis of het werk worden om gegaan. Zodat leren, leven en werken op jou eigen unieke en ontspannen manier kan.

Met behulp van spiertesten wordt bekeken welke (leer)activiteiten stress opleveren, er wordt gekeken naar de persoonlijkheidsstructuur. Hoe iemand informatie verwerkt, hoe zijn of haar leerstijl is en welke consequenties dat heeft voor het goed kunnen verwerken van informatie.  Door middel van het opheffen van energetische blokkades en gerichte oefeningen zal leren makkelijker en (dus) leuker worden.

Dyslexie: een overprikkeld brein

Leerbelemmeringen, zoals dyslexie en dyscalculie, komen voor bij kinderen en volwassenen. Deze problemen noemen we concentratiestoornissen, lees- en leerbelemmeringen, woordblindheid, dyscalculie, dyslexie of moeilijk kunnen omgaan met spanningen. Tijdens een stresssituatie verloopt de samenwerking tussen de twee hersenhelften niet meer optimaal. Dit heeft een negatieve invloed op het leerproces of het functioneren in het algemeen. Bij kinderen zijn leerproblemen (vaak) een reactie op de overdaad aan prikkels om hen heen. Denk aan prestatiedruk op school, emotionele effecten van bijvoorbeeld een echtscheiding, vaccinaties of input van computer, tv of tablet. De groeiende hersens van kinderen kunnen dit vaak niet verwerken, met leerproblemen als gevolg.

Voor wie?

  • ouders 
die willen investeren de ontwikkeling van hun kind
  • volwassenen die zelf leerproblemen ervaren
  • mensen die moeite hebben met lezen, rekenen, schrijven, leren, bewegen etc. 

Resultaat

  • Stressfactoren worden opgespoord en opgelost, zodat de hersenhelften beter kunnen samenwerken en resultaten zichtbaar verbeteren.
  • Talenten worden zichtbaar, wat erin zit komt er uit.
  • Je kan je beter concentreren, de focus verbetert.
  • Leren kost minder moeite omdat de hersenhelften optimaal samenwerken

Duur sessie

Een sessie duurt doorgaans 1 uur. Een eerste sessie kan wat langer duren, ca. 1,5 uur.  De hoeveelheid benodigde sessies is afhankelijk van de klacht/het doel van de sessie. Bij een specifieke klacht/doel kunnen enkele sessies voldoende zijn, terwijl bij preventief toepassen het een voortdurend proces kan zijn. Ik volg jou tijdens het proces en neem de tijd voor mijn cliënten.

Ik wil graag meer informatie

 

Het spreekt voor zich dat je bij (ernstige) klachten jouw arts of specialist dient te raadplegen en dat de natuurlijke ondersteuningen niet bedoeld zijn om jouw bestaande reguliere medicatie te vervangen. Mochten er bij een consult ernstige zaken aan het licht treden, dan zal ik jou doorverwijzen naar jouw arts of specialist voor nader onderzoek en/of behandeling.